Aviso para navegantes. |
Acabo de volver das
vacacións e xa ando con outra lista na cabeza. Porque a tempada de verán viu
cargada de mortes televisivas, desde todas as ridículas de Under the Dome, até as dolorosas de ver, como o brûlé de Eric a les fines neiges en True Blood (máis vos vale que
iso só sexa un puteo e non pasase realmente, guionistas de True Blood!) ou as tráxicas mortes de Ray Seward e de Bullet, a mellor
personaxe de The Killing con
diferenza (e que se parece moitísimo a unha rapaza que me ven polo bar, co cal
desde que vin o capítulo da súa morte conmóvome estrañamente cada vez que me
pide unha caña, e danme ganas de pregarlle que nunca, baixo ningunha
circunstancia, se suba a ningún taxi). No medio de todas esas, a metamorte de James Gandolfini, que encaixa tanto dentro do seu personaxe de Tony Soprano
que case dá medo (teño pendente un post sobre como a canción “Don’t Stop
Believing” de Journey está máis maldita ca Rosemary’s
Baby, xa van dous actores principais de series onde ese tema tivo un gran
protagonismo que morren en estrañas circunstancias).
O caso é que con este
andazo de pasamentos viume á cabeza aquela
lista de personaxes que merecían ser atropelados por un trailer (por que, no
nome de Zeus, esquecín a Betty Draper daquela?) e pensei en facer unha
diferente, coas mortes televisivas que lamentei (esta última é máis longa, para
demostrar que non son un monstro sen corazón). Chanquetes aparte, é certo que a
morte dun personaxe de ficción ao que sigo todas as semanas me pode impactar
máis cá da unha persoa real que non coñezo de nada. Se cadra non é bonito, pero
coido que é xustificable, porque os sentimentos que espertan en nós eses
personaxes si que son moi humanos. Lembro cómo chorei cando souben da morte de
Joey Ramone, ou cómo aínda se me escapa unha bágoa cando vexo o video-clip homenaxe a Joe Strummer, pero non sentín nada diso cando me dixeron que
morrera o primo terceiro do meu avó, que seguramente sería unha gran persoa,
pero non aportou nada á miña existencia.
Sexa como for, houbo
personaxes aos que eu chorei amargamente cando nos deixaron para sempre uns
centos de minutos antes cós seus co-protagonistas, o mesmo que chorei os seus
desenganos amorosos, despedimentos e tamén as súas vodas. Velaquí a miña lista:
20. Nicole Chapman (Fame, Tempada 6 Episodio 11)
Malia non estar na serie
desde o principio, Nicole era unha das miñas personaxes preferidas de Fame, supoño que porque como nena me
identificaba máis facilmente con ela que co resto de mulleres máis seguras e fortes
da serie. O coñazo de episodio no que todos choran a súa morte nun accidente de tráfico
estaba pensado como unha desas películas educativas da escola: se bebes non
conduzas. A min, as circunstancias exactas do seu pasamento resultáronme
determinantes á hora de lembrar poñer sempre o cinto de seguridade.
19. Maggie Gioverti (Falcon Crest, Tempada 9 Episodio 1)
Unha das máis antigas
desta lista, e que me causou moita impresión de cativa. Despois de ser un
personaxe aburridísimo durante anos, Maggie Gioverti, agora señora de Richard
Channing, disfruta dun baño na piscina da súa mansión cando o pedrusco do seu
anel de diamantes se engancha no filtro do fondo, e non é quen de quitalo.
Mentres, Richard sae da prisión, encamíñase a casa sen sospeitar nada, recibe as duras novas na porta, e por algunha estraña razón un paxaro morre en
Biafra e un neno corre cara el, na que pode ser a montaxe máis terríbel da
historia da televisión.
Nin Maude Flanders nin
Snowball I, II e III. A morte máis chorada dos Simpson foi a do músico de jazz
Bleeding Gums Murphy, que lle aprendeu a Lisa a sentir o saxo e que despois de
morrer aparecéuselle no ceo (xunto con algúns outros personaxes doblados por Constantino Romero) para darlle sorte no seu
recital.
17. Aileen Morgan (Homeland, Tempada 2 Episodio 7)
Mira que hai listas coma
esta en internet e en ningunha delas fun capaz de atopar a Aileen, a terrorista
autóctona de Homeland que decidiu
suicidarse antes de pasar a vida nunha cela de illamento. O seu personaxe
espertou dúbidas interesantes, como por exemplo qué fan os Estados Unidos cando
os malvados terroristas que queren acabar coa torta de mazá e os Chevrolet non
teñen turbante, senón que son da casa, e para colmo rapazas loiras de ollos
claros (non hai moito misterio aí, métenos en Guantánamo, como a calquera
outro). O mellor, aparte da súa morte planeada (da que xa falei polo miúdo aquí), foron as dúas conversas que
tivo con Saul: a primeira, cando el a detivo e tentou “evanxelizala” nunha
viaxe por estrada, e ela deixoulle claro que as súas conviccións, fosen as que
fosen, eran dela, e que non se trataba dunha meniña influenciábel á que
islamizara o mozo a pirolazos. A segunda conversa, para min a mellor, cando el a
foi visitar a á prisión de máxima seguridade na que a metera, e malia mandar
xente alí todos os días, o axente da CIA non tiña nin idea das condicións nun
lugar así.
Estou convencida de que The Americans vai ser considerada unha serie de culto no futuro, así que non teño problema para meter a Gregory nesta
lista, malia aparecer só nunha presada de episodios. Gregory é un personaxe
polo que todos nos inclinamos desde o primeiro minuto (un Black Panther que axuda
a unha axente do KGB coa que tamén está liado nunha relación aberta? eu digo que
é un partidazo!), un tipo duro onde os haxa, e cando Claudia (outra das
favoritas) lle fixo unha visita no seu piso franco e puidemos palpar o seu
medo, todos o pasamos tan mal coma el. Despois, o seu conmovedor discurso
pedíndolle a Elizabeth unha saída digna como combatente que era, e o final
apoteósico do episodio, contrastaron coas mortes menos cerimoniosas de outros
personaxes aparentemente máis heroicos como o estúpido axente Amador ou o
coitado Vlad.
15. Salvatore “Big Pussy” Bonpensiero (The Sopranos, Tempada 2 Episodio 13)
Nas seis tempadas de The Sopranos hai unha chea de mortes
impactantes, final aberto incluído. Moita xente dirá que a máis tráxica
foi a de Adriana por ser familia directa de Tony e porque o capítulo da súa
morte foi moi sentimental, sobre todo por estar tan centrado nas decisións de
Chris coma nas da propia Adriana. Para min a máis graciosa foi a de Jimmy Altieri por ser o perfecto equilibrio entre traxedia e comedia (“you smell
like Paco Rabanne crawled up your ass and died”) que se deixaba ver nos
mellores momentos da serie. Pero sen dúbida a que supuxo un punto sen retorno
para Tony foi ter que matar o seu amigo e man dereita “Pussy” Bonpensiero, o
que fai que o seu recordo siga perseguindo a todos en moitos episodios trala
súa morte.
14. Unhas cantas mortes en Urxencias (E.R.)
Como bo culebrón, E.R.
foi responsábel de centos de mortes televisivas nas súas quince tempadas en
antena, algunhas delas moi curiosas.
Lembro a de Lucy Knight porque a forma en que decidiron matala foi máis creativa do normal: un psicópata é admitido en urxencias o 14 de febreiro, e como Lucy lle fai dano ao lle facer unha punción lumbar, el decide devolverlla... co coitelo da torta de San Valentín. (Tempada 6 Episodios 13 e 14)
Lembro a de Lucy Knight porque a forma en que decidiron matala foi máis creativa do normal: un psicópata é admitido en urxencias o 14 de febreiro, e como Lucy lle fai dano ao lle facer unha punción lumbar, el decide devolverlla... co coitelo da torta de San Valentín. (Tempada 6 Episodios 13 e 14)
Tamén está o capítulo de
moralidade ambigua, na que un home tirotea unha casa de acollida porque perdeu
a custodia do seu cativo. Despois de que mate a varios nenos e adultos, a
policía fíreo. Cando está só no ascensor co doutor Greene, camiño do quirófano,
entra en parada, e o bo doutor acende o desfibrilador pero descarga as pás no
ar, a uns centímetros do peito do tío, mirando con cara de anxo vingador mentres
o home morre lentamente. (Tempada 7 Episodio 22)
Pero como os dramas dos
90 tiñan un sentido hamurábico da xustiza, os deuses da tele non tardaron en
darlle un cancro terminal ao doutor Greene, e a súa morte en Hawai en brazos da
súa muller a doutora Cordey, e a carta que posteriormente ela mandou á equipa
de Urxencias para comunicarlles o pasamento, foron dúas das escenas que si me
fixeron chorar. (Tempada 8 Episodios 20 e 21)
O doutor Romano, o Cartman de E.R., era un dos meus personaxes preferidos, e a súa morte foi un pouco demasiado: primeiro, nunha evacuación de emerxencia, a aspa dun helicóptero rebanoulle un brazo, co que non puido volver operar; despois, nun xiro de (in)xustiza poética, noutra das moitas situacións de desastre que se vivían no County General, outro helicóptero rematouno ao lle caer enriba. E para culminar o agravio, a doutora Weaver, que decote era o obxecto das súas burlas homófobas, usou os cartos do seu seguro para fundar un programa médico para homosexuais. (Tempada 10 Episodio 8)
Malia ser bastante canónica, E.R. durou tanto que ás veces se podían permitir dedicar algúns capítulos a experimentar, con puntos de vista pouco habituais ou escollas visuais estrañas. Un deses episodios trataba dun ex-preso (Ray Liotta) que ía morrer ao servizo de Urxencias, e estaba narrado en tempo real. Dicir que foi un dos episodios que mellor lembro de 331 que houbo explica porqué está nesta lista. (Tempada 11 Episodio 6)
Os fans de Mad Men gustan das teorías
conspiranoicas. A deste ano, que non se realizou malia que eu aínda
defendo que é plausíbel para a vindeira tempada, era que Megan Draper ía atopar
unha morte moi semellante á de Sharon Tate a mans da familia Manson, e todo por unha escolla moi acertada de vestiario. A tempada pasada, todos os
presaxios de morte apuntaban a Pete Campbell ou a Roger Sterling, pero
finalmente foi Lane Pryce o que nos deixou dun xeito máis ben patético, iso si,
despois de tentar unha saída tráxica e grandilocuente como el era: quíxose
suicidar usando o tubo de escape do seu novo Jaguar, unha metáfora perfecta
para culpar a conta publicitaria que o levara á ruína, pero no último minuto o
motor do coche fallou, non foi quen de amañalo, e rematou aforcándose na súa
oficina, convertendo así unha saída “digna” nun engorro para todos os seus
compañeiros (unha serie de metáforas visuais que poderían ter sido moi torpes
pero que Christopher Manley dirixiu con sutileza).
12. Os dinosaurios. TODOS os dinosaurios (Dinosaurs, Tempada 4 Episodio 7)
Moitas veces as series
infantís tentan achegar a temática da morte aos cativos para preparalos para
aceptar unha parte fundamental da condición humana. Isto faise con fins máis
didácticos ca lúdicos, e normalmente os educadores detrás da serie escollen a
morte dunha mascota ou dun personaxe secundario (que de seguro é moi ancián e
viviu unha vida plena e feliz) para ilustrar o sentimento de perda dunha forma
non demasiado traumática para os espectadores.
Despois están os xenios
criminais detrás da serie infantil Dinosaurs,
que decidiron matar dous paxaros dun tiro e resolver os contidos transversais
da morte e o respecto polo medio ambiente nun só capítulo, e de paso aterrorizaron a
toda unha xeración amosando non só a morte de todos os protagonistas da serie
senón a extinción completa dunha especie. Coido que é a primeira vez que vemos
a morte dun bebé (dinosaurio si, pero tamén antropomorfizado) en horario
infantil.
11. Gale Boetticher (Breaking Bad, Tempada 3
Episodio 13)
De acordo que Gale tiña
que morrer no excelente episodio “Full Measure” porque a outra opción sería que morrese
Walt, e daquela aínda non estabamos preparados para iso (por non falar de que
remataría a serie) pero Gale era un tipo tan entrañable que é difícil non
botalo de menos: inventou un cachivache para facer o café perfecto, idolatraba
a Walter White, lía a Stephen King e
a Marx, e cantaba “Crapa Pelada” en (ehem) perfecto italiano. Como recordo ao
seu (inmortal) xenio, e para pechar esta primeira parte nunha nota alegre, velaí o vídeo completo da súa sesión de karaoke:
No comments:
Post a Comment