Thursday 3 January 2013

outra lista con cousas molonas de 2012

Esta é a típica lista de [insira número] cousas que máis molaron do 2012 na televisión. Por un momento pensei en incluír o discurso de Fin de Ano do noso benquerido presidente, pero como son,diante de todo, serióloga americanóloga, e para rir de Frijolito xa teño o Facebook, decidín cinguirme ao campo que coñezo. Con todo, esta é unha lista subxectiva (aínda que o meu excelso coñecemento é indiscutíbel) e seguramente deixei moitas cousas fóra, unha porque non vexo todo (Game of Trolls, preferida de Gemi moitos de vós, queda fóra do meu alcance) e outra porque 14 é un número ben raro. Por iso molaría moito que vós, caro público lector, aportásedes os vosos favoritos de 2012 nos comentarios.

Aviso, como non:


E comezamos co ranking: as catorce mellores cousas que pasaron na tele no 2012.

14. Unha chea de comedias novas, algunhas delas boas
Mentres algunhas das comedias que nos acompañaron os últimos anos se afunden sen remedio nos abismos das audiencias e da calidade (The Office) e outras loitan por non caer aí (How I Met Your Mother), en 2012 agromaron unha chea de comedias listas para substituílas, e malia que moitas xa foron canceladas, algunhas resisten con bos números e, o que é máis difícil, bos guións.

A xoia é Go On, que prometía ser unha comedia moñas cun Chandler vido a máis e resultou ser unha comedia moi sensible e graciosa con Matthew Perry facendo dunha persoa lixeiramente mellor que Chandler. Pero o mellor de Go On é o reparto coral, porque non hai un só personaxe que non sexa o preferido. Para min, aparte do obvio Mr. K, John Cho é o actor máis gracioso e con máis recursos da serie, o que me lembra que xa apuntaba maneiras como convidado no capítulo I’m Not That Guy da 3ª tempada de  How I Met Your Mother  e que non lle pegaba nada o papel “serio” que tiña en Flash Forward (inciso por se Lorne Michaels fala galego e segue o meu blog:  non sería xenial un Saturday Night Live presentado por John Cho? Toma nota!)


Don't Trust The B... In Apartment 23 tamén é unha boa comedia, cunha premisa nada típica. Custoume un pouco entrarlle porque odio a Krysten Ritter desde os tempos de Veronica Mars, pero os capítulos son moi divertidos, e James Van Der Beek facendo de James Van Der Beek non ten prezo.

Alén de Go On e Don't Trust the B..., sorprendéronme gratamente The Mindy Project e Ben and Kate, seguramente porque non daba un duro por eles. Os dous teñen personaxes estereotipados e historias que vimos cen veces en televisión, pero os guións son sólidos e os actores moi bos (salvo Ben, queremos matar a Ben). Animal Practice durou pouco e tiña 0 sentido, pero saía un mono vestido de médico conducindo ambulancias de xoguete. Un mono vestido de médico conducindo ambulancias de xoguete! Iso fai que calquera serie mediocre sexa aceptábel.

Girls foi a nena bonita da crítica deste verán. Non me quero estender moito porque xa estou escribindo unha reseña poñéndoa a parir que publicarei proximamente, pero podo dicir que é a típica serie na que odiamos a todos os personaxes e así e todo seguimos vendo, desexando en secreto que lles pasen cousas malas.

Por suposto que hai unha chea de comedias horrorosas, como The Neighbors, Guys With Kids, The New Normal ou Malibu Country, pero se temos en conta o resultado final de 2 boas comedias, 3 que se deixan ver (sen contar a cancelada) e 4 malas, non está nada mal para 2012. Ademais, inclínome a contar 666 Park Avenue e Revolution como comedias, e nese caso as dúas son hilarantes.

Adaptado con moito respecto e permiso (tácito) de tv.com

13. A enésima homenaxe de Castle a Firefly
Xa vai para unhas cantas veces que os guionistas de Castle (non se sabe moi ben se a petición de Nathan Fillion ou porque si) homenaxean máis ou menos sutilmente á nena bonita de Joss Whedon, Firefly, protagonizada polo propio Fillion. O final da 4ª tempada mesmo tivo un episodio no que outro actor de Firefly, Adam Baldwin, facía de detective psicópata retomando un pouco o seu papel de Janey, só que nesta ocasión el daba as ordes e Nathan Fillion as seguía, ademais de regalarlle o seu "brown coat". 

Pero o capítulo The Final Frontier, da 5ª tempada, foi unha orxía de referencias: un asasinato nunha convención de ciencia ficción, ao que Castle se referiu como “shiny”, propiciou que el e Beckett falasen das súas series favoritas (“Son fan da boa ciencia ficción, Star Trek, Battlestar Galactica, aquela outra serie de Joss Whedon...”) e visitasen unha recreación de unha das series, que malia que en apariencia e argumento era talmente Star Trek, tiña unha chea de cousas en común con Firefly, comezando polos nomes dos protagonistas e seguindo polos malos. Alén diso, todo o capítulo é unha xigante homenaxe á ciencia ficción e a nós, os frikis seriólogos, en xeral (Non se perdan a Armin Shimerman, o director Snyder de Buffy the Vampire Slayer entre outros moitos créditos, facendo de friki cunha camiseta de “Han Shot First”).



12. Michonne (e a 3ª tempada de The Walking Dead en xeral)
Creo que todos os que lemos os cómics de TWD somos fans de Michonne, e é de xustiza que a súa aparición na adaptación televisiva apareza neste ranking. Con todo, sigo esperando que lle dean un pouco máis de sentido ao seu personaxe, porque no cómic queda ben claro por qué se vinga do Gobernador e por qué o deixa vivo para que sufra, poñendo o grupo en perigo sen querer, pero aquí, a falta de todo o que o Gobernador lle fixo no papel, queda un pouco de pirada psicópata con tanto odio. Mesmo tería máis sentido que fose a por Merle, que foi o que tentou matala, aínda que estivese cumprindo ordes. Iso si, a escena do sable na cabeza da nena zombi foi o mellor desta tempada, e eu miraría de buscar desinfectante despois de meter a cara chea de cortes nun acuario con cabezas de zombis, pero semella que a hixiene post-apocalíptica só me preocupa a min.



11. O capítulo de transición de Wilfred
Ao estilo de Doctor Who, Wilfred fixo un capítulo de transición entre a primeira e a segunda tempadas, no que a historia non avanzaba exactamente, pero sentaba as bases para o que había ser a segunda tempada. Ou iso dixeron os creadores, pero a verdade é que non ten moita lóxica. Nada diso importa, porque o capítulo foi glorioso: Robin Williams facendo de Robin Williams facendo do psiquiatra petardo de Good Will Hunting, Brian Baumgartner facendo de Wilfred disfrazado de home (un home disfrazado de can disfrazado de home!), e o mellor de todo: o Oso conducindo a ambulancia que usan para fuxir do psiquiátrico.



10. Fringe meets Monty Python’s Flying Circus
Hai xente á que non lle está a gustar esta tempada de Fringe. É certo que os primeiros episodios tiveron un pouco de xogo de plataformas (tes que buscar a chave para abrir a porta e ao chegar ao seguinte nivel hai unha nova porta e tes que buscar outra forma de abrila), pero eu estou contenta con como está avanzando a historia, especialmente nos últimos capítulos, desde a morte de Etta. Black Blotter é un dos capítulos psicodélicos que os creadores lanzan antes do final de cada tempada para ver como reaccionamos, e sendo esta a derradeira, había moitas probabilidades de que o experimento non callase: Walter toma ácido (mais unha vez) e vemos a investigación para atopar o neno Observador  a través dos seus ollos drogados, mentres se enfronta aos seus demos interiores. Desta vez bordárono. Coma nun bo musical (malia que sen cancións) a acción avanzou nas escenas oníricas tanto ou máis que nas reais, e soubemos de moitas das dúbidas e medos que paralizan a Walter. E, de regalo, unha enorme homenaxe a Terry Gilliam nesta secuencia coa volta de Gene a vaca, e tamén simboloxía importantísima, que ninguén se engane.



9. A montaña rusa de Homeland
Homeland tiña que comezar forte este ano porque despois do final da tempada pasada pensabamos que era imposíbel que as cousas se volvesen máis tolas: Brody decidira non estoupar o chaleco e meterse na equipa do Vicepresidente Walden para ¿derrubar o sistema desde dentro?, a Carrie fritíronlle o cerebro, Walker morreu e o USB coa confesión de Brody desapareceu e ninguén sabía cando nin como ía saír á luz. Os guionistas decidiron non adialo, despois dun excelente primeiro episodio, Saul descubriu o pincho e o seu contido e amosóullelo, por esta orde, a Carrie e a Estes. Aí foi cando dixemos “hala, agora vai vir unha tempada enteira da CIA espiando a Brody, que aburrimento!” pero nada diso: nun par de capítulos Carrie descubriuse ante Brody, que foi detido, interrogado (nunca vin un poli bo/poli malo cun poli malo tan malo como Quinn e unha poli boa tan boa como Carrie) e forzado a cooperar coa CIA. Aí foi cando dixemos “hala, agora vai vir unha tempada enteira de Brody colaborando coa CIA, que aburrimento!” pero nada diso: explosións, milicias armadas ás ordes de Abu Nazir, arrepentimento, fuxidas, Carrie e Brody fodendo na noite de micro aberto da CIA... non nos deu tempo a soltar o aire e aínda estabamos no episodio 8! Entón todo comezou a rodar costa abaixo pola senda de 24: Abu Nazir converteuse nun deses psicópatas de pelis de psicópatas aos que hai que matar quince veces e así e todo sobreviven até o final dos créditos para anunciar a segunda parte da saga, Brody parecía un vampiro adolescente namorado matando xente ao tuntún para protexer a súa amada, e a Carrie déronlle os peores diálogos desde o comezo da serie. Expresei o meu descontento aquí mesmo e xurei que Homeland estaba rematada pasase o que pasase a continuación. E resulta que me tiven que tragar as miñas palabras porque o último episodio da tempada volveu ser de infarto, como diría o Vicepresidente Walden (festival del humor...), con Carrie e Brody correndo un aos brazos doutro até que unha bomba posta supostamente por Brody (e aquí volvemos a non saber de que lado está) matou a media CIA incluíndo David Estes, a viúva de Walden e o odioso Finn.  Mágoa que a Chris Brody non lle dese por ir ao funeral de Walden.

Así as cousas, volvemos a non saber qué esperar para a 3ª tempada de Homeland, e iso é o que mellor fai esta serie: xerar suspense e conspiranoia. En internet xa hai milleiros de teorías (a mellor que lin, até agora, pon de cerebro de todo a ex-muller de Saul, que orquestou a matanza para que o seu home ascendese na CIA) e volvemos estar tan expectantes como o ano pasado a estas alturas.



8. Morreu Lori! (The Walking Dead)
Está feo alegrarse da morte de alguén que non sexa un ditador xenocida ou un banqueiro, ben o sei, pero creo firmemente que coa morte de Lori o mundo apocalíptico de The Walking Dead vai ser un lugar mellor. Como xa dixen algunha vez, non estou de todo certa de que non fose ela quen provocou a apocalipse zombi dalgún xeito. Ademais, a escena gore da súa morte, e da súa... voulle chamar “autopsia”, cando Rick saca os seus restos das tripas dun zombi cheo, foron de traca. Como comentou un ávido lector do blog, a morte de Lori a mans do tarado do seu fillo debeu estar patrocinada pola Asociación Nacional do Rifle Infantil.



7. Sobredose de Louis C.K.
O ano que descubrín Louie, o seu creador e protagonista retomou o personaxe de Dave en Parks and Recreation e presentou un dos mellores episodios de Saturday Night Live deste ano. Ademáis, esta tempada de Louie tivo momentos como a viaxe a Miami, Never o neno noxento, as tres partes de Late Show con David Lynch, Louie tentando reparar a boneca que mercou para a súa filla en New Year’s Eve...



6. Mike Ehrmantraut (Jonathan Banks) en Parks and Recreation
Cando aínda non nos recuperáramos de despedir para sempre a Mike en Breaking Bad (as súas últimas palabras, "let me die in peace, Water", merecen estar nesta lista por si propias, pero con dous postos reservados a Breaking Bad xa se me ve bastante o plumeiro), Jonathan Banks regalounos unha actuación estelar en Parks and Recreation, facendo do peor pai do mundo. O duelo de titáns con Ron Swanson pola última gamba Orly do buffet é digno de ver a cámara lenta coa música de El Hombre y la Tierra.



5. Last Resort
Estaba claro: co argumento que elixiron, Last Resort non podía pasar da primeira tempada. Con todo, é unha das mellores series que se estrearon neste ano, e tamén unha das mellores series que se estrearon e se cancelaron este ano, e tamén iría na lista de series que se cancelaron demasiado prematuramente.



4. O piloto de Breaking Bad: Yeah, bitch! Magnets!
Todo no piloto da quinta tempada de Breaking Bad foi espectacular:  o misterioso comezo un ano despois dos feitos narrados, a meticulosidade coa que Walter foi limpando todas as probas que o vencellaban a Gus Fring, a entrada reticente de Mike no grupo, a escalada de Walter sacudindo os restos de Mr. White e converténdose en Heisenberg a tempo completo... Pero o mellor de todo foi que no momento en que Jesse propuxo o dos imáns, soubemos que ía funcionar, e a escena tanto da proba como da sabotaxe real foron hilarantes. O segundo mellor, que alguén colleu esta escena e fixo un loop en youtube.


3. O episodio de Law & Order de Community
Algúns fans estaban preocupados porque o despido de Dan Harmon, a mente pensante detrás de Community, supuxese o deterioro da serie. Houbo moitos episodios na 3ª tempada que probaron que se trabucaban: Contemporary Impressionists, Pillows and Blankets, Digital Estate Planning... Para min o mellor é a homenaxe a Dick Wolf e a franquicia de Law & Order: Basic Lupine Urology. Desde o comezo da historia (alguén “asasinou” a batata que o grupo estaba xerminando como parte dun proxecto de ciencias), pasando polos títulos de crédito ao estilo Law & Order, o reparto de papeis feito por Shirley porque é adicta ás series policiais, o cambio de papeis cando Troy e Abed se aburren ("Sorry about my partner, he's been on edge ever since we switched." BEST LINE EVER!), a ineptitude de Britta, a emulación de Heisenberg que fai Starburns, as actuacións estelares de Michael Kenneth Williams e Michael Ironside como profesor Kane e tío militar de Todd respectivamente... todo é perfecto, e esperemos que este ano Community remate a súa existencia con episodios tan gloriosos coma este. Ben pensado, esperemos que a NBC entre en razón e Community non remate este ano a súa existencia. #sixseasonsandamovie



2. Awake
Outra serie que tamén está na lista de series canceladas demasiado prematuramente, e que seguramente sexa a mellor serie de 2012. Polo menos aos seus creadores deulles tempo a improvisarlle un bo final para que os fans nos sentísemos mellor, un final que lembra bastante a outra das mellores series de ciencia ficción, Life on Mars (a inglesa, claro, non o truño da ABC).



1.       O final da primeira parte da quinta tempada de Breaking Bad:  Hank no váter.
Sabiamos que non ía ser posíbel, pero que levante a man quen non respirase aliviado por un intre ao ver a Heisenberg deixar o negocio despois de amasar máis cartos dos que podería gastar, reconciliarse daquela maneira con Skyler e volver ser Walter White por un momento de felicidade xunto á piscina da casa. Sabíamos que non había durar e sabíamos que a segunda parte da 5ª tempada ía estar encamiñada cara unha confrontación final entre Heisenberg e Hank, polo que Hank tiña que descubrir que Walter era Heisenberg. O que non sabíamos (e o xenial Vince Gilligan tiña claro desde que introduciu o diario de Gale Boetticher a comezos da 4ª tempada) era a forma en que Hank o ía descubrir: sentado no váter, buscando algo que ler. E a súa cara, esa cara que para min merece todos os premios de aquí a Hollywood.


No comments:

Post a Comment